zondag 24 augustus 2014

Artist around the world bloghop.




Afbeelding van Minerva Levinston


Ca een week geleden ben ik benaderd door Coby van Willegenburg, 1 van de Creative Ladies om mee te doen aan een artist around the world bloghop. Nu wil ik mezelf allerminst een "artist" noemen maar leuk vindt ik deze bloghop zeker. Via 4 vragen kom je wat meer te weten over andere creative bloggers. Hier vindt je het blog van Coby met haar prachtige werk: http://cobyskaartenenatcs-coby.blogspot.nl/

Dan gaan we nu starten met de vragen....

1. Hoe werkt mijn creatieve proces?

Mijn creatieve proces begint natuurlijk met de inspiratie voor een project, die ik haal uit de natuur, kleuren, kleding, kijken naar andere bloggers en op you tube en pinterest etc. Er zijn natuurlijk ook projecten die door een opdracht (bv een schets of bij de creative ladies een kleuren palet en verplichte vorm) het proces jump starten. Wat voor mij in ieder geval heel erg belangrijk is, is dat ik mijn spullen dicht bij me heb liggen zodat ze in mijn vizier zijn. Je zult me dan ook zelden buiten mijn hobbykamer bezig zien aan een project. Verder merk ik dat ik het beste "presteer" in de late uurtjes van de avond ( en de vroege van de nacht :) )

 Art journal pagina geïnspireerd op een kleurenpalet van design seeds.

2.Waarin verschilt mijn werk met dat van anderen op het gebied van stempelen en mixed media?

Op stempelgebied zie ik mezelf echt nog als een beginner, en kan ik vooral veel leren van anderen. Ook met mixed media ben ik nu ongeveer pas een jaar bezig, maar ik denk dat ik daarin soms afwijk van anderen omdat ik van origine een echte scrapper ben en hiervan invloeden gebruik. In mijn art journal bijvoorbeeld vindt je soms foto's, stickers en scrappapier terug. Maar ook hier geldt dat ik veel kan leren van anderen.....

3. Waar ben ik op dit moment mee bezig?

Ik heb zojuist het album afgerond van de workshop die we deden met de Creative Ladies en een project voor het designteam van Scrapplezier. Verder maak ik natuurlijk iedere maand 2 paginas voor de Creative Ladies. Verder ligt er, zoals altijd, wel een layout op mijn bureau die ik aan het maken ben. Ik vindt het namelijk erg leuk om layouts te maken aan de hand van een schets op diverse challengeblogs. Mijn art journal wordt natuurlijk ook regelmatig ter hand genomen om een pagina te maken aan de hand van Journal 52 prompts.
Layout nav bap schets Prima Marketing.



4.Waarom doe ik wat ik doe?

Nou, dat is heel simpel te beantwoorden... ik doe wat ik doe om dat mixed media/scrappen etc voor mij gelijk staat aan ademhalen. Dit heb ik nodig om te kunnen ontspannen en soms te ontsnappen aan het leven van alle dag met de drukte die dat met zich meebrengt. Als ik een aantal dagen niet op mijn hobbykamer heb kunnen vertoeven dan wordt ik daar letterlijk chagrijnig van. Gelukkig heb ik een man die dat geen probleem vindt! Intussen heb ik via mijn hobby ook veel lieve, bijzondere en creatieve mensen leren kennen die mijn passie delen, wat wil je nog meer?

En dan is het nu tijd om het stokje door te geven aan de volgende 3 bloggers, ik hoop dat zij het ook leuk vinden om aan deze bloghop mee te doen:

Astrid Zwaan, mijn allerbeste scrapmaatje die jammer genoeg niet om de hoek woont maar die ik bijna dagelijks spreek: http://getbustedatalltimes.blogspot.nl/ 

Marjolein Janssen- Harm, een dame die ik heb leren kennen via de Creative Ladies, bezig met allerlei verschillende hobby's waaronder ook kantklossen... zo mooi : http://marjoleinjansenharm2.blogspot.nl/

Annie van Berkel: ook 1 van de creative ladies, maakt oa super leuke art journal paginas: http://myfrantasy.blogspot.nl/


Groetjes Brigitta









3 opmerkingen:

  1. Super leuk bericht Brigitta, leuk om je op deze manier nog wat beter te leren kennen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk om te lezen Brigitta, mooie projecten en leuk dat de komende maand de letters weer op gang komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super leuk om te lezen Brigitta, en dat van chagrijnig worden als ik te lang niet knutsel, heel herkenbaar!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het erg leuk dat je de moeite neemt te reageren op mijn blogpost! Groetjes Brigitta