maandag 27 april 2015

UIt mijn comfortzone....

Op deze zonnige koningsdag wil ik, voordat we naar onze zoon gaan kijken op de vrije markt, twee art journal paginas laten zien waarvan er 1 behoorlijk werken buiten mijn comfort zone was.

Ik combineerde namelijk de waterverf challenge van DLP en de maand challenge van Jennibellie Journal Workshops met elkaar. Bij Jennibellie moest je een zelf verzonnen mytisch figuur maken op je pagina. Aangezien ik slecht in tekenen ben en ook niet echt ideeen had voor zo'n figuur besloot ik maar gewoon "met de flow" te gaan. Mijn mytisch figuur besloot ik te tekenen "rond" de waterverf puddles die ik op mijn bladzijde maakte met goedkope waterverf van de Action. Wat simpele doodles gaven hem een klein beetje diepte.

De veertjes stempelde ik met distressinkt en water.

De opdracht bij DLP was vorige week (ik loop nog steeds achter...) acrylverf en het thema Cry me a River.

Ik kwam tot deze uitwerking.


Ik besloot om wat interest in mijn art journal te krijgen de bladzijde smaller te maken en aan te vullen met kant. Het muntenvellopje ontving ik overigens, met een prachtige atc, van Willy, 1 van de creative ladies. Hier zit wat hidden journaling in over het onderwerp. 

Nog even van wat dichterbij...


De traan is geknipt uit een gelliplate print. 

De links voor de beide journal sites:

Documented Life Project 2015

Jennibellie's Journal Workshops

Mocht je de laatste site nog niet kennen, het is echt een aanrader. Diverse workshops op art journal gebied zijn er beschikbaar, waaronder een aantal gratis en het is een leuke community met mensen met de gedeelde passie voor art journaling.

Wens ik iedereen verder nog een fijne koningsdag toe!

Groetjes Brigitta



4 opmerkingen:

  1. wat een leuke pagina's, je tekenkwaliteiten zijn zeker de moeite waard en je onderste randje met kant vind ik erg leuk en speels bedacht.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat knap dat je uit je comforzone bent gestapt Brigitta en wat een gaaf resultaat. Ook je onderste pagina is prachtig, er is zoveel te zien! Ik herkende direct 'mijn' envelopje :) leuk dat je hem hierop verwerkt op en bedankt voor de link, je hebt mij nieuwsgierig gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit ziet er weer zo super leuk uit en dat slecht tekenen valt volgens mij erg mee.
    Heel mooi deze creaties.
    Was even op vakantie.
    Groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het erg leuk dat je de moeite neemt te reageren op mijn blogpost! Groetjes Brigitta