zondag 10 augustus 2014

Wendela Lam challenge Scrapplezier

In de maanden juli en augustus hebben we bij scrapplezier de Wendela Lam Challenge op het blog.

Een project maken in de stijl van Wendela Lam. Ook ik ging deze uitdaging aan natuurlijk.

Ik bescrapte twee houten vogelhuisjes (van de Action):


HIeronder laat ik jullie ze nog van wat dichter bij zien zodat je kunt zien welke technieken ik toepaste om deze uitdaging te laten slagen....


Wat mij altijd opviel aan het werk van Wendela Lam ( want helaas voor de nederlandse scrapwereld ze scrapt niet meer) is dat ze veel gebruik maakt van gedistresste papierlagen. Ook boek- en muziekpapier komt vaak terug. Het dak van mijn huisjes en het gras van aan de onderzijde maakte ik dan ook op deze manier. Op het dak zijn het gewoon kleine reepjes opgefrommeld papier, het gras  heb ik ingeknipt met een schaar en wat gekruld. Overal ook lekker dik de vintage photo distress inkt aangezet.

Ook blaadjes en bloemen zie je veelvuldig terugkomen in Wendela's romantische werk en ook stof, lint en kant. Hier koos ik voor stukje kant aan de onderzijde.  Al met al denk ik dat het me aardig gelukt is om haar stijl te benaderen.

Groetjes Brigitta

7 opmerkingen:

  1. Ik vind het geweldig mooi gemaakt Brigitta en een genot om er naar te kijken.
    Groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel erg mooi en lekker vintage, goed gelukt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat mooi zeg, zo knap dat je dat kan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat mooi zeg, zo knap dat je dat kan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schattige huisjes Brigitta.
    Ook je verdere blog staat weer vol met mooie en prachtige werkjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. prachtige huisjes en wat een mooie details!
    Groetjes karin

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het erg leuk dat je de moeite neemt te reageren op mijn blogpost! Groetjes Brigitta