maandag 18 januari 2016

Populair op You Tube: Flipbook

Hallo allemaal,

Vandaag weer eens een berichtje van mij. Als eerste wil ik mijn nieuwe volger Steff Munnings van harte welkom heten op mijn blog!

Wat ik jullie wil laten zien is een hot item op you tube op dit moment... en dat is een pen pal / flipbook. Je moet het eigenlijk zien als een soort alternatief voor een pocketletter. Je maakt het heel simpel door 3 stukken dessin papier aan elkaar te plakken met washitape in de vorm van een boekje, wat je leuk versiert en waar nog wat kleine dingetjes in kunnen voor de ontvanger. Op You Tube heeft iemand hier op dit moment een challenge voor lopen, vandaar dat ik de flipbooks heb ontdekt.

In mijn Video laat ik hem "werkend" zien en geef ik wat meer uitleg.

Voor mijn bloglezers maakte ik natuurlijk foto's van het geheel, ga even zitten want het zijn er heel wat:

De voorkant van het album, met een pocket en twee tags en twee hartjes op een stokje... het thema is namelijk Valentijn.



Op pagina 1 een pocket voor goodies, op iedere bladzijde komen twee dingen terug:
spetters met waterverf en stempels geheatembossed met goud.


Ook hier weer een pocket in de vorm van een organza zakje. Ik maakte ook op iedere bladzijde bijna gebruik van mijn ponsen.


"Verplicht" onderdeel is een mail tag: antwoorden op vragen welke door de challenger gesteld zijn. Mijn antwoorden stopte ik aan de achterzijde van de tag in de pocket op losse "labeltjes".



Natuurlijk ook een pagina met een gezellig briefje voor de ontvanger. Hier in een vellum enveloppe



En op de laatste pagina wat dessinpapier,washi, en mason jar en een opgepimpte paperclip.



Het is erg leuk om te maken omdat het een soort minialbum is in een kleinere uitvoering. Ik zou zeggen probeer er ook eens uit! Het is zoiezo super leuk om als happy mail aan een vriend of vriendin te sturen.

Groetjes Brigitta

2 opmerkingen:

  1. Ik heb weer met volle teugen genoten van je video en wat zijn er veel leuke details te zien in je flipboekje.
    Dat organza zakje en die strookjes met de hartjes vind ik zo leuk. Of dat paperclipje met hartje. Toppie hoor.
    En dat potje met goud embospoeder is ook zo schattig.
    Fijne dag en groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee weer, zo'n flipbook. Ook leuk als cadeautje voor iemand. Ik ben nooit zo van het ruilen haha. Heb ook je video weer bekeken, super gedaan.

    Enne, beterschap!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het erg leuk dat je de moeite neemt te reageren op mijn blogpost! Groetjes Brigitta